75–80% рослинних олій експортується морськими шляхами

Коли працював «зерновий коридор», олія у загальній структурі перевезень обіймала близько 10%. Але за валютною виручкою — це 27–30%. Через це вигідніше завантажити 10–15 суден на місяць по 30–60 тис. тонн олії, ніж 50-80 суден по 30–60 тис. тонн зерна. 

На ринку є порозуміння, зокрема з профільним міністерством, Адміністрацією морських портів і Укрзалізницею. Завдяки цьому вдалося згладжувати вузькі місця та певні кути в логістиці. Найголовніше — щоб можна було розраховувати на експорт морем. Адже коли судна в Босфорі простоювали по 50–60 днів і не мали можливості зайти в порти, це призводило до додаткових втрат.

Українські виробники експортують олію й залізницею. Але через величезне затримання на кордонах, особливо на польських переходах, вдається вивозити доволі невеликі обсяги цистернами до місць призначення. Передусім до європейських країн.

Нагадаємо, експорт української соняшникової олії до ЄС збільшився майже на третину. Також ми писали, що географія експорту соняшникової олії звузилася до 94 країн світу.

Детальніше: http://surl.li/kkwit

 

Read all news